Родительский университет

Уважаемые родители!

На базе нашего учреждения образования начал свою работу Родительский университет. Цель университета: создание условий для повышения родительской компетентности, гармонизации детско-родительских отношений в семье.

Руководит работой университета заместитель директора по воспитательной работе: Аринович Ольга Петровна (ректор университета).

В состав родительского университета входят две кафедры:

  • кафедра правовых знаний и конструктивного взаимодействия;
  • кафедра возрастной и семейной психологии и педагогики.

Вся работа Родительского университета будет отражена на сайте учреждения образования в разделе "Родителям" под рубрикой "Родительский университет".

Анонс проведения мероприятий

Занятия с родителями в рамках проекта "Родительский университет" будут проведены 15.12.2022г.

Лекцыя з элементамі трэнінга “Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці”

Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, выхавання цікавасці да ведаў

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

Сапон А.С.

 

Каб. 3 класа

Семінар-практыкум

“Галоўныя правілы здаровага ладу ў жыцці”

Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Выраб буклета «Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі».

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

Кураш Л.У.

Каб. 4 класа

Гутарка-дыялог “Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі”

Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

Ляшук М.Л.

 

Каб. 7 класа

Круглы стол з элементамі трэнінга “Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту”

Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткамі.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

Скрабец Л.У.

Каб. 8 класа

Інфармацыя + “Дапамога старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?”

Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні. Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

Вярэніч Н.М.

 

Каб.9 класа

Гутарка-дыялог “Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці”

Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць падлетку

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

Грышчук Г.І.

Каб.11 класа

свернуть

План работы

План работы

бацькоўскага ўніверсітэта ДУА “Лядзецкая сярэдняя школа” на 2022/2023 навучальны год

№ цыкла

Тэмы заняткаў

Адказныя

Дата/Час правядзення

Месца правядзення

1-ая сесія 

1-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Круглы стол “Праблемы адаптацыі і дэзадаптацыі”

Прычыны адсутнасці цікавасці да навучання і рэкамендацыі па іх ліквідацыі. Практычныя практыкаванні па развіцці ў дзіцяці цікавасці да навучання ў школе.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.1 класа

Братцава К.К.

20.10.2022

Каб.1 класа

Лекцыя з элементамі трэнінга “Эфектыўныя зносіны ў сям’і - залог поспеху школьніка”

Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.2 класа

Яхнавец В.С.

20.10.2022

Каб.2 класа

2-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на IІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Круглы стол “Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве”

Лекцыя “Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў”

Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.5 класа

Ханавец С.І.

 

20.10.2022

Каб.5 класа

Лекторый “Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў”

Семінар-практыкум Тэма: «Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт»

Ўзроставыя асаблівасці 12-13-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.6 класа

Скрабец П.М.

20.10.2022

Каб.6 класа

3-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на ІІI ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Інфармацыя + «Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт»

Віртуальная       рэальнасць: магчымасці і небяспека. Як зберагчы дзіця ад небяспек ў сацыяльных сетках

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.10 класа

Антановіч І.А.

20.10.2022

Каб.10 класа

Круглы стол “Сям’я – аснова дзяржавы”

Умацаванне і развіццё інстытута сям’і, фарміраванне ў грамадстве каштоўнасцей сям'і, дзіцяці, адказнага бацькоўства.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.11 класа

Галік А.Я.

20.10.2022

Каб.11 класа

2-ая сесія 

1-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Лекцыя з элементамі трэнінга “Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці”

Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, выхавання цікавасці да ведаў

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.3 класа

Сапон А.С.

 

15.12.2022

Каб. 3 класа

Семінар-практыкум

“Галоўныя правілы здаровага ладу ў жыцці”

Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Выраб буклета «Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі».

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.4 класа

Кураш Л.У.

15.12.2022

Каб. 4 класа

2-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на IІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Гутарка-дыялог “Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі”

Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.7 класа

Ляшук М.Л.

 

15.12.2022

Каб. 7 класа

Круглы стол з элементамі трэнінга “Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту”

Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткамі.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.8 класа

Скрабец Л.У.

15.12.2022

Каб. 8 класа

3-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на ІІI ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Інфармацыя + “Дапамога старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?”

Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні. Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.9 класа

Вярэніч Н.М.

 

15.12.2022

Каб.9 класа

Гутарка-дыялог “Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці”

Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць падлетку

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

педагог-псіхолаг

Грышчук Г.І.

15.12.2022

Каб.11 класа

3-я сесія 

1-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Лекцыя “Рэжым дня школьніка”

Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў малодшых школьнікаў

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.1 класа

Братцава К.К.

23.02.2022

Каб.1 класса

Інформ-дайджэст “Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.”

Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям’і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.2 класа

Яхнавец В.С.

23.02.2022

Каб.2 класа

2-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на IІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Інфармацыя + “Арганізацыя вольнага часу падлетка”

Правільная арганізацыя вольнага часу для падлеткаў. Рэкамендацыі бацькам па арганізацыі сумеснага адпачынку.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.5 класа

Ханавец С.І.

23.02.2022

Каб.5 класа

Калаж “Святы нашай сям’і”

Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.6 класа

Скрабец П.М.

23.02.2022

Каб.6 класа

3-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на ІІI ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Круглы стол “Адміністратыўная і крымінальная адказнасць непаўналетніх”

Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.10 класа

Антановіч І.А.

Інспектар ІСН Собаль Э.М.

23.02.2022

Каб.10 класа

Гутарка-дыялог “Дапамога старшакласніку ў правільным выбары прафесіі”

Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі?

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.11 класа

Галік А.Я.

23.02.2022

Каб.11 класа

4-я сесія 

1-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Гасцёўня “Дзіця і мабільны тэлефон”

Уплыў мабільнага тэлефона на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання мабільнага тэлефона школьнікам.

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.3 класа

Сапон А.С.

20.04.2022

Каб. 3 класа

Круглы стол “Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей”

Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.4 класа

Кураш Л.У.

20.04.2022

Каб. 4 класа

2-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на IІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Дыскусія “Падлеткі і кіберпрастора”

Паводзіны ў Інтэрнэце. Як зберагчы дзіця ад небяспек ў сацыяльных сетках

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.7 класа

Ляшук М.Л.

20.04.2022

Каб. 7 класа

Круглы стол  “Жыццёвыя мэты падлеткаў”

Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт.

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

кл.кір.8 класа

Скрабец Л.У.

20.04.2022

Каб. 8 класа

3-для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на ІІI ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Гасцёўня “Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе?”

Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе

Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння

кл.кір.9 класа

Вярэніч Н.М.

 

20.04.2022

Каб.9 класа

Псіхалагічны практыкум “Падрыхтоўка старшакласнікаў  да будучага сямейнага жыцця”

Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі

педагог-псіхолаг

Грышчук Г.І.

20.04.2022

Каб.11 класа

свернуть

Положение

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

Ι. Агульныя палажэнні

 

  1. Дадзенае палажэнне ўсталёўвае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага універсітэта (далей - універсітэт).
  2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Лядзецкі вучэбна-педагагічны комплекс яслі-сад – сярэдняя школа”.
  3. Мэта ўніверсітэта – стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
  4. Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:
  • стварыць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў і спрыяць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адказваюць выклікам часу;
  • садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў;
  • папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.

5.  У сваёй рабоце універсітэт кіруецца:

  • Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
  • Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;
  • Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”;
  • дадзеным Палажэннем;
  • іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

6. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара ўстановы адукацыі.

7. Кiраўнiцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце (Рэктар універсітэта).

8. У склад універсітэта ўваходзяць 2 кафедры:

  • Кафедра прававых ведаў і канструктыўнага ўзаемадзеяння.
  • Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі і педагогікі;

9. Кіраўніцтва кафедры ажыццяўляе на грамадскіх пачатках педагагічны работнік (загадчык кафедры), якому дадзеная функцыя залічана загадам дырэктара школы.

10.  На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік інфарматыкі, якому дадзеная функцыя залічана загадам дырэктара школы.

II. Дзейнасць універсітэта

11. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.

12. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца не пазней за 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-я сесія – кастрычнік-лістапад;

2-я сесія – снежань-студзень;

3-я сесія – люты-сакавік;

4-я сесія – красавік-май.

13. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедраў з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.

14. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага універсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.

15. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і ў завочнай (дыстанцыйнай) формах.

16. Навучанне бацькоў арганізуецца  па цыклах:

I цыкл – для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

II цыкл – для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на IІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

III цыкл – для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на ІІI ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

17. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.

18. Базавы модуль ўтрымлівае абавязковыя для навучання 4 курсы:

I Асновы прававых ведаў;

II Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі;

III Асновы педагагічных ведаў;

IV Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.

Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія маюць прафесійную адукацыю.

19. Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне “Бацька-бацька”. Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самі ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высока кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або прыкладной дзейнасці.

20. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных кірунках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнага становішча і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.

21. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў ( “круглы стол”, дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.

22. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыклу бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага установай адукацыі ўзору.

III. Удзельнікі бацькоўскага універсітэта

Іх правы і адказнасць.

22. Усе ўдзельнікі бацькоўскага універсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце універсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.

23. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб працы ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедраў і рэктар.

24. Усе ўдзельнікі універсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

IV. Дакументацыя універсітэта

25. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

  • Копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;
  • Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
  • План работы бацькоўскага ўніверсітэта;
  • Формы анкет для бацькоў;
  • Узор электроннага сертыфіката, усталяванага установай адукацыі ўзору.
свернуть

Сертификат

Материалы

Обратная связь

Фотоотчёт проведённых мероприятий

20.10.2022